Administrativ best., ref. 2011-2017

Mødet afholdt: 04-12-2017
Tidspunkt: 18.30-19.30
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: UG, LP, CL
Møde nr.: 12-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner:
Afdelingen har nu parlamentarisk driftsmodel. Det betyder, at kontoret blot skal holde aftenåbent 1 x mdl.
Afdelingsbestyrelsen har besluttet, at det bliver den første onsdag i hver måned kl. 18-19.
Der vil som tidligere være åbent på tirsdage mellem kl. 12-13.

Kort info om brud på varmerør til blok 1 og 2 (Bredagerv. 35-43).
Onsdag den 29-11-2017 blev holdt møde med afdelingens nye inspektør og driftskoordinator fra AAB. Det blev besluttet at lægge ekstra vintermåtter over det reparerede rør og vente til foråret med en total udskiftning af alle de underjordiske rørforbindelser. Nærmere info vil komme i et decideret beboerinfo snarest.

Arbejder ifølge DV-plan
Ingen iflg. aktuelle DV-plan.

Klager – Ingen.

I øvrigt:
HUSK afdelingens hjemmeside www.aab112.minisite.dk

Næste bestyrelsesmøde bliver onsdag den 3. januar 2018.

04-12-2017, Afdelingsbestyrelsen, afd. 112


Mødet afholdt: 13-11-2017
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: UG, CL, VA (suppleant for EE)
Møde nr.: 11-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner:
Afdelingsbestyrelsen har besluttet, at herboende lejere, som ønsker nyt køkken, ikke kan vælge låger og greb, der overstiger prisgruppe 5.
Dette begrundet i, at eventuelt udskiftning af låger og/eller greb grundet slidtage (ikke at forveksle med mislighold) skal holdes indenfor en acceptabel udgift for afdelingen.

Arbejder ifølge DV-plan
Ingen iflg. aktuelle DV-plan.

Klager – Ingen.

I øvrigt:
Som tidligere informeret så træffes afdelingsbestyrelsen på kontoret
ONSDAG den 15-11-2017, kl. 18-19.

HUSK afdelingens hjemmeside www.aab112.minisite.dk

Næste bestyrelsesmøde vil – afhængigt af udfaldet af det ekstraordinære afdelingsmøde – blive holdt i slutningen af november.

13-11-2017, Afdelingsbestyrelsen, afd. 112


Mødet afholdt: 21-09-2017
Tidspunkt: 19.00-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 9-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner:
Referat fra afdelingsmødet den 19-09-2017 er i trykken og forventes omdelt snarest. Kort kan anføres:
Bestyrelsens forslag om indkøb af ny traktor, renovationsvogn og plastcontainere blev vedtaget, og vi vil gå videre med det.
Regler for bi-lejemål blev vedtaget med en tilføjelse om, at meddelelse om ledige bi-lejemål udover at blive sat op ved vaskerier og i skabet ved 29 også blev slået op på afdelingens hjemmeside. Det er gjort.
Valgt til bestyrelsen blev Ulla Gyllenborg.
Med referatet er opfølgning på diverse spørgsmål, der blev stillet på mødet.

Arbejder ifølge DV-plan
Ingen iflg. aktuelle DV-plan.

Klager – Ingen.

I øvrigt:
I oktober træffes afdelingsbestyrelsen på kontoret:
ONSDAG den 4. oktober, kl. 18-19
ONSDAG den 25. oktober, kl. 18-19

HUSK afdelingens hjemmeside www.aab112.minisite.dk

Næste bestyrelsesmøde vil blive holdt i oktober.

21-09-2017, Afdelingsbestyrelsen, afd. 112


Mødet afholdt: 07-08-2017
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 8-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Ved Energi Styrelsens gennemgang i 2013 blev forslået udskiftning af elpærer til LED-pærer i opgange og kældre. Vi vurderede dengang, at besparelsen var for lille og, at risikoen for at pærerne ”forsvandt” var stor.
Vi har nu modtaget et nyt tilbud omfattende nye lamper med lysfølere og til LED-pærer. Vel at mærke LED-pærer, som ikke kan anvendes til almindelige stuelamperJ.
En udskiftning vil give en energibesparelse på godt kr. 40.000 årligt, hvilket vi finder interessant. Investeringen i de nye lamper vil udgøre 230.000 og vi har medtaget dette på DV-planen for 2018.

Bestyrelsen arbejder med planlægning af det kommende afdelingsmøde, hvor vi blandt andet vil stille forslag om at overskuddet fra 2016 bliver anvendt til indkøb af traktor, renovationsvogn og skaktcontainere for at imødegå Arbejdstilsynets pålagte krav om ændring af vores affaldshåndtering.

Arbejder ifølge DV-plan
Ingen iflg. aktuelle DV-plan.

Klager – Ingen.

I øvrigt:
Vi holder lukket i august.
Også i september er vi nødt til at ændre kontorets aftenåbningstid, som bliver:
Torsdag den 7. september fra kl. 18-19
Torsdag den 21. september fra kl. 19-20 (bemærk tidspunkt).

Vi vil gerne igen reklamere for afdelingens hjemmeside www.aab112.minisite.dk

Næste bestyrelsesmøde vil blive holdt i september.

07-08-2017, Afdelingsbestyrelsen, afd. 112


Mødet afholdt: 20-07-2017
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, CL
Møde nr.: 7-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Vi venter på næste etape – ikke af Touren – men af akvavejen. Det skulle ende op i fjernelse af asfalten mellem fortov og husmur, anlæggelse af henholdsvis flisebelægning med plads til cykelstativer samt et par plantebede.

Som anført i beboerinfo er indkøbt et træ og et par buske til erstatning for de to store fyrretræer ved 35-39.

Bestyrelsen arbejder p.t. med planlægning af det kommende afdelingsmøde.

Arbejder ifølge DV-plan
Ingen iflg. aktuelle. DV-plan.
I fremtidig DV-plan er vi ved at undersøge muligheden for at medtage udskiftning af hoveddøre, da den prøvedør vi fik monteret har vist sig at være særdeles støj- og trækreducerende.

Klager – Ingen.

I øvrigt:
Vi holder lukket i august.

Vi vil gerne igen reklamere for afdelingens hjemmeside www.aab112.minisite.dk

Næste bestyrelsesmøde vil blive holdt i september.

20-07-2017. Afdelingsbestyrelsen, afd. 112


Mødet afholdt: 22-06-2017
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 6-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Akvavejen blev indviet i dag med taler, pøser og sodavand og dens vandabsorberende evne blev visualiseret: Et slukningskøretøj pøsede mængder af vand ud over asfalten, og vandet forsvandt direkte ned i undergrunden.
Det lykkedes ikke at få overtalt de fremmødte fra kommunen til at få fældet træet overfor nr. 19/21, trods de med egne øjne kunne se hvor meget det sviner.
Første etape af vejens ”ansigtsløft” er sket, der er pyntet med blå ringe. Næste etape ser foreløbig sådan ud: fjernelse af asfalten mellem fortov og husmur, anlæggelse af henholdsvis flisebelægning med plads til cykelstativer samt 2 plantebede.

I nærmeste fremtid bliver der plantet 1 eller måske endda 2 træer til erstatning for de kæmpefyr, der måtte lade livet tidligere på året.

Vi vil gerne igen reklamere for afdelingens hjemmeside www.aab112.minisite.dk

Arbejder ifølge DV-plan
Som nævnt i referatet fra maj har Arbejdstilsynet påpeget de mange tilfælde med bla. glas. Fra AAB har vi fået grønt lys til at anvende overskuddet fra 2016 til indkøb af plastcontainere og skraldevogn. Vi tager det med som forslag på det ordinære afdelingsmøde den 19. september 2017.

Klager – Ingen.

I øvrigt:
I JULI ER KONTORETS åbningstid fra kl. 18-19:
TORSDAG DEN 6. JULI
TORSDAG DEN 20. JULI.

Vi holder lukket i august.

Næste bestyrelsesmøde vil blive holdt i juli.

22-06-2017. Bestyrelsen, afd. 112


Mødet afholdt: 03 og 21-05-2017, kl. 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 5-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Så blev vejen færdig og p-pladserne genskabt. Der har været i maj været endnu et møde omkring et “ansigtsløft” af Bredagervej 17-21, pengene dertil er en del af projekt AkvaVej. Det blev også overvejet om udgifterne til træfældning kan lægges ind under projektet, da effekten vil være betydelig for funktionaliteten og fremtidigt vedligehold af AkvaVejen.
Det er ikke lykkedes at få etableret kontakt med Olufsgården omkring et samarbejde vedr. denne problemstilling.
Ved fjernelsen at de køreplader, der blev lagt mellem brandvejene langs 11-15 og 23-27, var aftalt, at kantstenene ikke skulle reetableres, og der er nu den længe ønskede adgang for bl.a. barnevogne til græsset fra 23-27.

Afdelingens hjemmeside er opdateret. Adressen er: www.aab112.minisite.dk
Der kan bl.a. findes referater af afdelings- og bestyrelsesmøder, beboerinfo og andre meddelelser samt generelt info om bebyggelsen. Vi vil bestræbe os på kontinuerlig opdatering, således at diverse meddelelser mm – udover at blive slået op i skab og ved vaskerier – også vil fremgå af hjemmesiden.

Arbejder ifølge DV-plan
Vi påtænker en afvigelse fra DV-planen. Arbejdstilsynet har igen påpeget de mange tilfælde med glas og andet i skakterne. Løsningen er plastcontainere i skaktbund og skraldevogn og mulighederne for at anvende overskuddet fra 2016 til dette formål undersøges. Hvis det bliver aktuelt vil det naturligvis kræve lejernes tilsagn på et ekstraordinært afdelingsmøde og i henhold til vedtægterne vil indkaldelse hertil ske med 2 ugers varsel.

Klager – Ingen.

I øvrigt:
HUSK de ændrede dage for kontorets åbningstid fra kl. 18-19 i maj og juni.
I resten af maj er der åbent onsdag den 31-05-2017 og i juni er åbningstiden torsdag den 08-06 og 22-06-2017.

Næste bestyrelsesmøde vil blive holdt i juni.

21-05-2017. Bestyrelsen, afd. 112


Mødet afholdt: 04-04-2017
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 4-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Som nævnt i beboerinfo, omdelt 06-04-2017, vil vi nu i samarbejde med Olufsgården forsøge at få Tårnby Kommune til at fælde træet overfor nr. 19.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Ikke alle de fejl, der blev påpeget af Byggeskadefonden, er rettet endnu, men det skrider fremad. Vi mangler blandt andet opretning af vejen ved 23-27, udskiftning af hjul på porten til den blå renovationscontainer og ændring af kloaker på det vi kalder varmemesterpladsen.

Klager
Intet.

I øvrigt:
HUSK de ændrede dage for kontorets åbningstid fra kl. 18-19 i maj og juni.
I maj er det onsdag 03-05, 17-05 og 31-05-2017 og i juni torsdag den 08-06 og 22-06-2017.

Til sidst ønskes alle en god Påske.
Vi kan se, at enkelte af jer holder fast i, at ”julen varer lige til påske”, idet der stadig hist og pist ses julebelysning på altanerne 😊.

Næste bestyrelsesmøde vil blive holdt i maj.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112,
10-04-2017


Mødet afholdt: 24-03-2017
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 3-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Vi har holdt møde med Teknologisk Institut omkring mulighederne for forskønnelse af området omkring Bredagervej 11-27. Vi fik forelagt forskellige meget interessante forslag, men ingen af dem kan for nuværende udføres indenfor det beløb, der ligger i projektet. Bestyrelsen vil undersøge muligheder for tilskud fra Tårnby Forsyning. I øvrigt beklagede Teknologisk Institut den korte frist mht lukning af Bredagervej. Tårnby Kommune var spurgt om parkeringsløsning i anlægsperioden og om træet overfor nr. 19 kunne fjernes, begge dele svarede kommunen nej til.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Vi afventer entreprenørens forslag til udbedring af de fejl, der blev påvist ved gennemgang af containerplads mm ved Byggeskadefonden.

Klager
Intet.

I øvrigt
Ændring af kontoråbningstiden kl. 18-19 i april, maj og juni til følgende:
April: tirsdag den 04.04. og mandag den 24-04-2017.
Maj: Onsdag den 03-05, 17-05 og 31-05-2017.
Juni: Torsdag den 08-06 og den 22-06-2017.

Næste bestyrelsesmøde vil blive holdt i april.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 24-03-2017


Mødet afholdt: 07-02-2017
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 2-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Fyrretræerne på græsset ml. 35 og 39 bliver/er fældet og rødderne fræset. Der bliver i første omgang sået græs, så må vi se om der i år bliver råd til et lille træ.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Vores byggeri (hjørnet Nordmarks- og Bredagervej samt containerpladsen ved 25-27) er nu synet af Byggeskadefonden. De byggetekniske fejl, der blev påvist, er gennemgået med entreprenøren, hans underleverandører og byggeteknisk rådgiver fra AAB. Vi afventer entreprenørens forslag til udbedring af fejlene.

Klager
Intet.

I øvrigt
Vi modtog et fordelagtigt tilbud på nye entrédøre, der er brandsikrede samt lyd- og varmeisolerende. Forsøgsvis bliver en dør op i en stuelejlighed. Hvis det viser sig, at den reducerer både træk og lyde fra trappen, vil vi stille forslag om gradvis udskiftning af entredøre op på et afdelingsmøde.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 07-03-2017.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 09-02-2017


Mødet afholdt: 06-01-2017
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 1-2017
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Det er sket nogle gange, at opslagstavlen specielt ved vaskeriet i 37 er ryddet for diverse meddelelser. Kedeligt, da opslag sættes op til almindelig orientering. Så vær venlig at lade være med at fjerne disse meddelelser.
Den enkelte lejer er også velkommen til at benytte opslagstavlerne til meddelelser, men kun med angivelse af navn og dato.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Gelænderne ved de kældernedgangene er nu udskiftet.

Klager
Intet.

I øvrigt
Så er det nu blevet koldt, og vores opgangsdøre skal ofte have lidt hjælp til at lukke helt.

Grundet massivt fravær af bestyrelsesmedlemmer (2 ud af 3 J) blev der ikke holdt bestyrelsesmøde den 6. december.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 07-02-2017.

Med venlig hilsen – og godt nytår,
Bestyrelsen, AAB 112
13-01-2017


Mødet afholdt: 16-11-2016
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, CL
Møde nr.: 7-2016
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Vi har fået tilbud fra YouSee på forlængelse af den aftale, der blev indgået efter afstemning ved ekstraordinært afdelingsmøde den 26-01-2012. Tilbuddet gælder fortsat lille pakke, og selvom nogle fravælger YouSee som udbyder efter den 31-07-2017 (hvor nuværende aftale udløber), så vil pakkeprisen være den samme.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Ikke noget aktuelt.

Klager
Intet.

I øvrigt
Vaskerier: der blev ved afdelingsmødet i sept. klaget over at maskinerne lugter. Lugten kommer fra gummimuffen og det fnuller, der samles der. Så eneste løsning er, at man fjerne sit eget fnuller efter vask. I det hele taget så holder maskinerne meget længere, hvis vi alle behandler dem som var det vores egne J
Bestyrelsen holder juleferie fra 10. december til og med den 31. december.
Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 6. december. (Vi beklager, det var ikke muligt at holde bestyrelsesmøde den 5. oktober som anført i ref. fra sept.).

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 22-11-2016


Mødet afholdt: 06-09-2016
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, CL, LM
Møde nr.: 6-2016
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Der arbejdes på at få alle papirer mv. klar til det kommende afdelingsmøde.
Vi har sendt anmodning til Tårnby kommune om at få udskiftet fliserne og ristene, der er mellem fortov og husmur på den nederste del af Bredagervej. Det kunne måske gøres samtidig med de klimatilpasningstiltag, der er varslet fra Teknologisk Institut.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Ikke noget aktuelt.

Klager
Intet.

I øvrigt
Opslag i vaskerier og opgange vil kun blive accepteret, hvis der er ”afsender” på. Altså ingen anonyme opslag, hvor velmenende de så end er.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 4. oktober.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 06-09-2016


Mødet afholdt: 20-07-2016
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, CL, LM
Møde nr.: 5-2016
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Kontorets faste aftensåbningstid den 1. og 3. tirsdag i måneden har ikke kunnet lade sig praktisere i maj og juli, da formandens arbejde har forhindret det. Vi har derfor måttet justere, som det har fremgået af opslag i hhv. vaskerier og skabet ved 29. Det er ikke optimalt, men samtidig synes vi, at formanden (så tit som muligt) skal være at træffe i åbningstiden.
Der blev ikke holdt bestyrelsesmøde den 5. juli som ellers annonceret 😊.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Ikke noget aktuelt.

Klager
Intet.

I øvrigt
Afdelingsbestyrelsen holder sommerferie i august måned.
Ordinært afdelingsmåde bliver tirsdag den 20-09, varsling bliver omdelt medio august.
Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 6. september (hvor der i øvrigt er sidste frisk for indlevering af forslag, der ønskes behandlet på det ordinære afdelingsmøde J).

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 20-07-2016


Mødet afholdt: 07-06-2016
Tidspunkt: 18.00-19.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, CL
Møde nr.: 4-2016
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Vi har fra Teknologisk Institut, Byggeri og Anlæg, fået meddelelse om, at man er i gang med projektere klimatilpasning af specielt nederste del af Bredagervej i form af en aquavej. Vi vil få yderligere information herom på et senere tidspunkt.

Vi har ændret i den tidligere omdelte information omkring affaldscenter og –plads. Ændringen består i, at man ved behov kan låne nøgle til affaldscentret i max. 3 dage mod at erlægge et depositum på kr. 200. Henvendelse herom skal ske til gårdmændene.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Ikke noget aktuelt.

Klager
Intet.

I øvrigt

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 5. juli.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 07-06-2016


Mødet afholdt: 04-04-2016
Tidspunkt: 17.30-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 3-2016
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
ÆNDRING AF KONTORETS ÅBNINGSTID I MAJ:

BESTYRELSEN KAN TRÆFFES DEN 2. OG 4. TIRSDAG (og ikke 1. og 3. tirsdag), MEN SOM VANLIGT MELLEM KL. 18 OG 19.
ÆNDRINGEN GÆLDER BLOT MAJ MÅNED.

OG SÅ – er byggeriet nu endelig ved at være færdigt, og vi kan gå i gang med at finde egnede løsninger til at spærre vores stikveje og brandveje, da flere åbenbart har svært ved at fatte, at der ikke må parkeres der.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Ikke noget aktuelt.

Klager
Intet.

I øvrigt
Vi er nødt til at hæve prisen på ekstra nøgler til opgang/kælder. Det lager, vi fik, da der kom nye døre, er brugt op, og sådanne systemnøgler er ikke helt billige. Fremover koster en ekstranøgle kr. 200.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 3. maj.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 04-04-2016


Mødet afholdt: 16-02-2016
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 2-2016
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Byggeriet – det har været vanskeligt at træffe de folk, der skal gøre vores byggeri færdigt. Men nu er der aftalt møde med entreprenøren torsdag den 18-02-2016, og resultatet af dette vil blive meddelt i et beboerinfo hurtigst muligt.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
I sidste referat var vi lidt hurtige med at melde tørrepladsen ved gavlen af 37-37 klar, det er den imidlertid nu.

Klager
Intet.

I øvrigt
I må fortsat gerne huske at tjekke af opgangsdørene lukker ordentligt her i kulden.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 5. april, da bestyrelsen først er fuldtallig på det tidspunkt. Sker der noget af betydning inden da, vil det naturligvis blive meddelt – enten som opslag her eller ved omdelt info.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112,16-02-2016


Mødet afholdt: 05-01-2016
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 1-2016
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
HVORNÅR ER DET BYGGERI FÆRDIGT? Det er vi rigtig mange, der gerne vil vide – og der har været offentliggjort adskillige slutdatoer, som ej blev overholdt.

Selv en blind har jo kunnet konstatere, at datoen 18-12-2015 heller ikke holdt.
Nu har det ligge stille, fordi AAB ikke har betalt nogen fakturaer rettidig til entreprenøren, der så forståeligt indstillede arbejdet.
Et billede, der indeholder smiley, tegneserie, smil, gul

Automatisk genereret beskrivelse
Fakturaerne VAR godkendt af bestyrelsen (læs EE) efter grønt lys fra den byggetekniske rådgiver, der indtil nu havde været koblet på sagen. MEN, MEN pågældende byggetekniker er stoppet hos AAB, og hans opgaver blev overdraget til anden medarbejder, som så tog på ferie. Ja, man græmmes.

Imidlertid er fakturaerne nu betalt, og EE har møde med entreprenøren i kommende uge. Så nu håber vi (endnu en gang), at vi snart ser en ende på denne uanstændigt langvarige sag – og at vejret ikke bliver en hindring.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Tørrepladsen ved gavlen af 37-37 er klar, og det byggeri har da været gnidningsløst (måske fordi det ikke har indebåret involvering af rådgivende ingeniører og byggeteknikere).

Klager
Intet.

I øvrigt
I må gerne huske at tjekke af opgangsdørene lukker ordentligt her i kulden.
Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 2. februar 2016.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 08-01-2016
Mødet afholdt: 01-12-2015
Tidspunkt: 19.00-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: LM, CL
Møde nr.: 9-2015
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Der foreligger nu (endnu) en ny dato for færdiggørelse af fyrpladsen og affaldscentret. Det skulle være færdigt den 18.12.2015 – selvfølgelig med forbehold for vejrlig.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Intet.

Klager
Intet.

I øvrigt
Afd.bestyrelsen holder juleferie resten af december, således træffes vi ikke på kontoret før næste år.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 05-01-2016.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 01-12-2015


Mødet afholdt: 03-11-2015
Tidspunkt: 19.00-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: LM, CL
Møde nr.: 8-2015
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
HVORNÅR ER DET BYGGERI FÆRDIGT? Ja, de er vi mange der gerne vil vide. Det eneste afd.bestyrelsen ved med sikkerhed er, at formand Erik Ebert har været til møde med Byggeteknisk afdeling g.d. og at vi en af de nærmeste dage får ny slutdato fra entreprenøren.
Og – ja, afd.bestyrelsen er heller ikke tilfreds med varigheden af dette projekt.

Når containerpladsen (affaldscentret) og hjørnet ved Nordmarksvej/Bredager-vej er færdigt, hegn opsat og storskraldscontainerne kommet på plads ved gavlen af nr. 27 håber vi, at vi slipper for synet af møbler, stole, skabe, reoler og andet affald bliver henstillet alle vegne.

Der vil blive lavet et regelsæt for brug af affaldscentret, for eksempel med en mdl. weekend, hvor porten ikke låses og hvor man kan komme af med små møbler o.lign. Så kan man krydse fingre for, at alle i afdelingen vil finde det rimeligt at rette sig efter reglerne.

Endelig kan vores gårdmænd også kontaktes med forespørgsel om hjælp til større ting.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Ikke noget udover det ovenstående J.

Klager
Intet.

I øvrigt
Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 01-12-2015.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 03-11-2015


Mødet afholdt: 08-10-2015
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: LM, CL
Møde nr.: 7 -2015
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner, herunder arbejder ifølge DV-planen:
Færdiggørelse af containerplads og området over varmecentralen skulle nu gå ind i sin sidste fase. Vi krydser fingre for at tidsplanen holder og at vi får det tørvejr, der skal til for at hjørnet ved nr. 29 bliver færdigt.

Nyt inventar.
Intet.

I øvrigt
Ingenting.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til 03-11-2015.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112, 08-10-2015


Mødet afholdt: 18-08-2015
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, CL
Møde nr.: 6 -2015
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner, herunder arbejder ifølge DV-planen:
Dagen før dagen for ekstraordinært afd.møde med nyt driftsbudget på programmet. Nødvendigt for at få byggeriet færdigt, og da det har været meget langvarigt har vi prioriteret, at holde et ekstraordinært møde og ikke vente til det ordinære afdelingsmøde i sept.

Nyt inventar.
Intet.

I øvrigt
Der er d.d. omdelt varsling af ordinært afdelingsmøde planlagt til 17-09-2015.
Der er sat opslag op i Bredagervej nr. 17-21 omkring de cykler, der ligger hulter til bulter, specielt mellem nr. 19 og 21.

Bestyrelsen, AAB 112, 18-08-2015


Mødet afholdt: 27-07-2015
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 5 -2015
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner, herunder arbejder ifølge DV-planen:
Vi har endeligt fået tilbud på de resterende arbejder i forbindelse med varmemester- og containerpladsen. Som tidligere meddelt holdt anlægsbudgettet ikke grundet forskellige ikke forudsete udgifter. Byggeøkonomi i AAB arbejder aktuelt med nyt anlægsbudget, vi forventer at modtage det i slutningen af denne uge.
Der vil blive sendt indkaldelse til ekstraordinært afdelingsmøde onsdag den 19-08 – eller torsdag den 20-08-2015 – kl. 18.30. Datoen er afhængig af hvornår vi får papirer fra AAB, men vi satser på onsdag den 19. Sammen med indkaldelsen og anlægsbudget får I en skriftlig orientering.

Nyt inventar.
Intet.

I øvrigt
Ikke noget specielt, dog vil vi anføre, at ikke blot jer, men også bestyrelsen, synes, at denne byggesag har været meget langvarig.

Bestyrelsen, AAB 112 27-07-2015


Mødet afholdt: 05-05-2015
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 4 -2015
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner, herunder arbejder ifølge DV-planen:
Byggeriet ved varmemesterpladsen og containerpladsen ligger fortsat stille, vi afventer nye tilbud. Så snart vi ved noget, skal alle nok få besked.

Nyt inventar.
Intet.

I øvrigt
Ingenting overhovedet.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 2. juni 2015.

Bestyrelsen, AAB 112 05-05-2015


Mødet afholdt: 07-04-2015
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 3 -2015
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner, herunder arbejder ifølge DV-planen:
Byggeriet ved varmemesterpladsen ligger fortsat stille. Vi afventer pris på fjernelse af gammel asfalt og etablering af ny membran på varmemesterpladsen. Samtidig er der dukket yderligere omkostninger op, da forurenet jord fra stikvejen ved 23-27 skal renses. Noget som vi i bestyrelsen egentlig synes burde have været med i det tilbud vi fik i tidernes morgen. Men, men, sådan er der så meget.

Nyt inventar.
Ny trillebør, den anden var rustet igennem i bunden.
OG der skal anskaffes en Ipad Air til brug ved flyttesyn (et krav fra AAB).

I øvrigt
Ingenting overhovedet – al bestyrelsens energi drænes af byggeriet, som nu har taget alt for lang tid L

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 5. maj 2015.

Bestyrelsen, AAB 112 07-04-2015


Mødet afholdt: 17-02-2015
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 2 -2015
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner, herunder arbejder ifølge DV-planen:
Byggeriet ved varmemesterpladsen er gået i stå. Det viste sig, at membranen, som beskytter kælderen, er defekt. Den skal udskiftes, hvilket igen betyder, at anlægsbudgettet ikke holder.

Aktuelt indhentes tilbud fra entreprenøren og herefter udarbejdelse af nyt anlægsbudget. Sidstnævnte skal naturligvis godkendes af jer, og vi forventer at kunne indkalde til ekstraordinært afdelingsmøde ultimo marts.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Klager
Intet.

I øvrigt
Ingenting, det byggeri ”trækker tænder ud”.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 3. marts 2015.

Bestyrelsen, AAB 112 17-02-2015


Mødet afholdt: 06-01-2015
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 1 -2015
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner, herunder arbejder ifølge DV-planen:
Omkring den nye stikvej og containerplads, så var det meningen, at flisearealet skulle have haft 2 farver repræsenterende henholdsvis fortov og vej. Imidlertid var vi nødt til af finde nogle besparelser for at få råd til det firma, som både vi og AAB fandt var bedst. En af besparelserne blev maskinlægning af fliserne i stedet for håndlægning. Det er blot betonfliser, der kan maskinlægges og de findes kun i en farve, hvorfor vi måtte afstå fra den oprindelige plan. I den færdige udgave vil en række grå fliser blive udskiftet med sorte, så vej og fortov bliver adskilt.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Klager
Intet.

I øvrigt
Godt Nytår til alle.

Bestyrelsen vil i det nye år bestræbe sig på at udfærdige referat af alle bestyrelsesmøder. Vi må med røde ører jo erkende, at sidste referat er fra september 2014. Dette er ikke et udtryk for, at der ikke er holdt møder, men at der ikke har været noget at meddele.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 17. februar 2015.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 06-01-2015


Mødet afholdt: 16-09-2014
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 7 -2014
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner, herunder arbejder ifølge DV-planen:
Omkring containerplads – stadig intet nyt, udover at Byggeteknisk Afdeling nu har rykket Juridisk Afdeling for udarbejdelse af kontrakten. Vi håber, der vil være mere nyt om dette på afdelingsmødet.

Alle AAB afdelinger har fået bygningerne gennemgået af et rådgivende ingeniørfirma, Kuben, og vi har d.d. modtaget rapport derfra. Rapporten konkluderer, at vores bygninger generelt er i god stand. Samtidig tilrådes flg. forbedringer i fremtiden: udskiftning af vinduer, isolering under vinduerne, etablering af facadeisolering på gavlene og forbedring af ventilationsanlæg i bygningerne.
I DV-planen er planlagt udskiftning af vinduer i 2020, rapporten anfører, at det vil være en god idé at indtænke forbedringen af ventilationsanlægget i strategien sammen med der arbejde.
Mere info på afdelingsmødet.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Klager
Intet.

I øvrigt
HUSK – Brug din indflydelse, kom til afdelingsmødet den 24. september 2014.09.16

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 7. oktober 2014.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 16-09-2014


Mødet afholdt: 01-07-2014
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 3-2014
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Vi har besluttet af fælde nogle træer, de 4, som står tæt ad husgavlen på nr. 11 og også de to store nåletæer på hjørnet ved 35/39. Vi har også kig på i hvert fald et af nøddetræerne ved legepladsen ved 35/37. Lidt kedeligt at fælde nøddetræer, men de har tendens til forgrening af stammen og dermed er der øget risiko for råd, som igen kan føre til at træet vælter i en storm.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Som det vil blive meddelt i kommende beboerinfo bliver der den 3. juli truffet afgørelse om hvilen entreprenør, der skal udføre det længe planlagte arbejde. Så mon ikke, at vi kan se frem til, at arbejdet snart går i gang.

Klager
Ingen.

I øvrigt
Næste bestyrelsesmøde er planlagt til 02.09.2014

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 01-07-2014


Mødet afholdt: 03-06-2014
Tidspunkt: 18-19
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 5 -2014
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner, herunder arbejder ifølge DV-planen:
Container- og varmemesterplads, igen, igen. Den planlagte opstart i uge 18 blev forsinket, ikke fordi bestyrelsen sidder og sover, men grundet sygdom og ferie hos både Danakon og Byggeteknisk Afdeling. Arbejdet sendes i denne uge i udbud, svarfrist er 14 dage.

Iflg. Byggeteknisk Afdeling bør arbejdet være færdigt omkring uge 44.

Ny dagrenovationscontainer er bestilt, og i byggeperioden vil den blive placeret ud for endegavlen af Nordmarksvej 116. Det er således en midlertidig placering.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Klager
Intet.

I øvrigt
Ingenting.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 03-06-2014


Mødet afholdt: 05-05-2014
Tidspunkt: 11.00-12.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 4 -2014
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Intet, udover at der – hvad nogle måske har bemærket – ikke blev afholdt noget bestyrelsesmøde d. 07-04 (som meddelt i ref. fra møde nr. 3 i år).
Der var intet at berette.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Renovering af containerplads mm skulle have været igangsat i sidste uge iflg. planen. Fravær mellem de implicerede parter har imidlertid forsinket det en smule. EE er d.d. til møde i AAB med henblik på nyt i sagen, og vi håber arbejdet snart igangsættes.

Klager
Intet.

I øvrigt
Ingenting J – men vi kan da lige her meddele, at afdelingsmødet bliver onsdag den 24. september.
Næste bestyrelsesmøde skulle blive d. 03-06-2014 J

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 05-05-2014


Mødet afholdt: 04-03-2014
Tidspunkt: 19.00-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 3 -2014
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Der er nyt fra YouSee, nyhedsbrevet er ophængt i skabet og ved vaskerierne. Der tilbydes nu YouSee Wifi-spot: et nyt trådløst netværk, som automatisk installeres hos de beboere, som har et YouSee modem, der er egnet til det. Det trådløse modem har to separate netværk: det ene ens eget private, det andet fungerer som trådløs YouSee Wifi-spot i området. Beboere, som har et bredbåndsabonnement fra YouSee, vil modtage en e-mail med information.
Der er mere uddybende information at hente på www.yousee.dk.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Vi har nu endelig modtaget projektplan for container- og fyrpladsen. Opstart planlagt i uge 18 og arbejdet forventes afsluttet i uge 26 – (og det ER her i 2014 !!).
Yderligere kan meddeles, at containerpladsen ikke flyttes, men forbliver på aktuelle placering. Det lykkedes at skabe plads til dagrenovationscontaineren ved at inddrage lidt af legepladsen mod stikvejen og så udvide den tilsvarende i modsatte side. Det betyder også, at den påtænkte overdækkede cykelparkering langs nabomatriklens garager ikke bliver mulig. Ja, man får sjældent alt, man ønsker L.

Klager
Intet.

I øvrigt
I april er kontortiden ændret, der vil være åbent mandag d. 07-04 og tirsdag den 22-04-2014, begge dage fra 18-19.
Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 07-04-2014.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 04-03-2014


Mødet afholdt: 18-02-2014
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 2 -2014
Referent: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Vi er omsider færdige med følgerne af branden i 35-37, der var et ”hængeparti” i form af nogle sodskadede døre, som stod i kælderrummene, det er nu ordnet.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Der er fældet træer på græsset ved 11-15/17-21 og 23-27 og samtidig er den gamle tørreplads fjernet. Træerne er fældet, da de – som det også var tilfældet ved 35-37/39-43 – havde todelte stammer med begyndende råd, hvilket inde-bar en kraftig øget risiko for at de væltede.

Den nye tørreplads forventes etableret snarest.

Projekt container- og varmemesterplads forventes at gå ind i slutfasen i næste uge og vi håber meget, at arbejdet kan iværksættes snarest derefter.

Klager
Intet.

I øvrigt
Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 04-03-2014.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 18-02-2014


Mødet afholdt: 07-01-2014
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 1 -2014
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Graffiti ”udsmykningen” på murene vil blive fjernet snarest.
Herudover har vi ingenting.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Intet nyt i vores byggeprojekt, endnu, desværre.

Klager
Intet.

I øvrigt
Ja – det var et magert referat, men det har jo også været jul og nytår.
Næste bestyrelsesmøde er planlagt til 04-02-2014.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 07-01-2014


 

Mødet afholdt: 03-12-2013
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: -2013
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner

VIGTIGT INFO
Fra AAB har vi fået direktiver omkring aflevering af nøgler ved fraflytning. Nøgler skal fremover afleveres personligt og i kontorets åbningstid.

Nyt inventar.
Ikke noget.

Arbejder ifølge DV-plan
Intet nyt endnu omkring projekt container- og varmemesterplads. Vi forventer, at kunne præsentere den endelige løsning i løbet af januar måned.

Klager
Intet.

I øvrigt
Som tidligere meddelt og også nævnt i kommende beboerinfo holder bestyrelsen juleferie, det bliver fra den 15-12 til og med den 06-01-2014.
Næste kontordag bliver tirsdag d. 07-01-2014.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 03-12-2013


 

Mødet afholdt: 05-11-2013
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, GL, CL
Møde nr.: 7-2013
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Vi slap billigt fra stormen i sidste uge: Blot 5-10 tagsten var blæst ned uden at ramme nogen eller noget, og så knækkede en større gren af et nøddetræ på græsset ved 29-33/35-37. Helt anderledes så det ud i Thyges Vænge, hvor et af stilladserne sank sammen over taget på en af bygningerne.

Nyt inventar.
Der er indkøbt nye telefoner til vores gårdmænd.

Arbejder ifølge DV-plan
Aktuelt arbejdes med nye tegninger vedr. vores varmemester- og containerplads. Vi håber, at det allerede vedtagne anlægsbudget holder. I modsat fald vil der naturligvis blive indkaldt til et ekstraordinært afdelings-møde.

Klager
Vi modtager fortsat klager over støjgener – lige fra uhensigtsmæssig indendørs og støjende leg til høj musik, og vil her – som så mange gange tidligere – bede alle huske på, at vi bor tæt, hvorfor vi alle skal tage hensyn til omkringboende, noget der også er præciseret i vores husorden.

I øvrigt
Bestyrelsen holder juleferie fra den 15-12 til 31-12-2013.

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 03-12-2013.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 05-11-2013


 

Mødet afholdt: 01-10-2013
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, CL
Møde nr.: 6-2013
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
En af vores lejere har indhentet et tilbud på markise til altanen. Det drejer sig om en stuelejlighed og således en altan med ”loft” og ikke blot et halvtag. Prisen for hele herligheden er kr. 8.860. Det ser rigtig pænt ud og bestyrelsen vil kontakte firmaet med henblik på om prisen evt. kunne blive billigere hvis flere var interesseret. Nærmere herom senere.
Tilbuddet kan ses på kontoret.

Som allerede nævnt i beboerinfo har vi fået ny mail adresse: aab112@mail.dk

Nyt inventar.
Bestyrelsen har indkøbt en ny pc til kontoret. Den gamle var ”sandet til” og meget langsom. Samtidig har vi investeret den nye office-pakke, så nu skulle nuværende – og fremtidig – bestyrelse være ”klædt på” rent it-mæssigt et pænt stykke tid fremover.

Arbejder ifølge DV-plan
Intet nyt, vi venter fortsat på at kommunen godkender de nye tegninger for varmester- og containerpladsen samt stikvejen ved 23-27.

Næste bestyrelsesmøde er planlagt til den 05-11-013.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 01-10-2013


 

Mødet afholdt: 18-06-2013
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, GL, CL
Møde nr.: 5 -2013
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Der er ikke så meget nyt at meddele, selvom bestyrelsen har holdt sommerferie.

Nyt inventar.
Der er ikke indkøbt noget inventar.

Arbejder ifølge DV-plan
I slutningen af juni holder EE møde med byggeudvalget i AAB omkring projekt varmester- og containerplads.
Den 27-06-2013 er der ”markvandring”, dvs. EE og en fra ABB gennemgår bygningerne mhp. DV-planen.

Klager
Vi modtager jævnligt klager over støjgener, og vil her – som så mange gange tidligere – bede alle huske på, at vi bor tæt, hvorfor vi alle skal tage hensyn til de omkringboende..

I øvrigt

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 02-07-2013.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 26-06-2013


 

Mødet afholdt: 07-05-2013
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: GL, CL
Møde nr.: 4-2013
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Som følge af formandens (EE) omfattende ferie vil bemandingen på kontoret være reduceret tirsdag efter pinse (21. maj).
Endvidere – også på grund af ferie – vil bestyrelsen ikke kunne kontaktes på kontoret fra d. 22. maj til og med den 17. juni.

Nyt inventar.
Intet.

Arbejder ifølge DV-plan
EE har været til byggemøde i AAB og der er ved at blive lagt sidste hånd på udbudsmateriale omkring afdelingens containerplads-projekt mv.

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 18-06-2013.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 07-05-2013


 

Mødet afholdt: 02-04-2013
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 3-2013
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Fra AAB er vi blevet bedt om at lukke vaskekort, når lejere er i restance med huslejen. Der bliver de nærmeste dage blive omdelt information herom, så vi er sikre på, at alle er orienteret om ”nye tider”.

Nyt inventar.
Intet nyt.

Arbejder ifølge DV-plan
EE har møde den 07-05 med byggeteknisk afdeling omkring projektet containerplads, stikvej osv.

Klager
Ingen.

I øvrigt
Ingenting J

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 07-05-2013.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 02-04-2013


 

Mødet afholdt: 05-03-2013
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, CL
Møde nr.: 2-2013
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
I marts har vi adgang til 40 ukodede kanaler fra YouSee. Se opslag i skab og ved vaskerierne.
Afdelingen har vundet en sag omkring betalingen af istandsættelse af et lejemål, hvor fraflytter havde klaget over regningen på ca. 36.000 kr.

Nyt inventar.
Intet nyt.

Arbejder ifølge DV-plan
Det nys afholdte ekstraordinære afdelingsmøde godkendte en huslejestigning på 2%, så den længe planlagte renovering af container- og varmemesterplads samt stikvejen ved Bredagervej 23-27 kan blive iværksat. Byggeteknisk afdeling har fået besked, så processen vil nu gå i gang med tegninger, udbudsmateriale, ansøgning til kommunen mv.

Klager
Bestyrelsen og også flere andre har bemærket, at der desværre er mange som bruger græsplænen som askebæger. Det er ikke acceptabelt at græsset oversås med skod og andet affald. Så kære beboer, sæt et askebæger på din altan og brug det i stedet for vores fælles græs.

I øvrigt
Ingenting.

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 02-04-2013.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 05-03-2013


 

Mødet afholdt: 05-02-2013
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 1-2013
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Sne på TV’et. I den kommende tid vil de nye frekvenser til 4G-telefoninettet blive taget i brug, og det vil give signalforstyrrelser på TV’et hos mange.
På yousee.dk/godtsignal ligger en vejledning til, hvordan man finder og udbedrer fejl på sin TV-installation.

Nyt inventar.
Intet nyt.

Arbejder ifølge DV-plan
Den længe planlagte renovering af varmemester- og containerplads er nu godkendt på papiret. Det bliver dyrere end forventet og en gennemførelse af projektet vil kræve en mindre huslejestigning. En af de nærmeste dage omdeles indkaldelse til ekstra-ordinært afdelingsmøde den 28. februar 2013 med henblik på afstemning herom. På mødet vil projektet i sin helhed blive gennemgået af Erik Ebert.

Klager
Ingen.

I øvrigt
Så har den opmærksomme lejer måske set, at dekorationen af cykler nu er fjernet fra varmemesterpladsen.

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 05-03-2013.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 05-02-2013


 

Bestyrelsesmøde den 15.januar 2013
Intet nyt.
Mødet afholdt: 04-12-2012
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 10-2012
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Der er nu udfærdiget kontrakter på alle bi-lejemål, store som små. Kontrakterne bliver afleveret til AAB, og alle lejere af ekstra kælderrum får kopi.

Nyt inventar.
Den ny kopimaskine til kontoret har vist sig at være en netværksprinter, det var ikke hvad vi bestilte så p.t. kører vi en sag med Canon omkring fortrydelsesret med henvisning til dårlig kunderådgivning.

Arbejder ifølge DV-plan
Ingen udover den allerede planlagte renovering af varmemester- og containerplads.

Klager
Ingen.

I øvrigt
Ikke så meget andet end at ønske alle god jul og godt nytår.

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 15-01-2013.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 04-12-2012


 

Mødet afholdt: 06-11-2012
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 9-2012
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Vi er ved at nå til enighed med AAB omkring antennebudgettet for 2013 og også omkring tilbagebetaling af differencen mellem fuld pakke og grundpakke. Vi kan allerede nu sige, at det ikke bliver så meget som først antaget, da TV-2 blev betalingskanal i 2012. Det medførte, at betalingen for fuld pakke blev dyrere end de 330 kr. mdl., som vi har betalt i 2012. Men der skulle blive kr. 700 i returbetaling. Vi håber, at beløbet når at blive trukket fra opkrævningen for december.

Nyt inventar.
Der er indkøbt en ny multimaskine til kontoret. Den gamle mistede pusten for ofte, hvilket igen medførte teknikerbesøg, som jo ikke er gratis. Den nye kan både fax’e, skanne, printe og kopiere, så nu skulle behovet være dækket.

Arbejder ifølge DV-plan
Ingen udover den allerede planlagte renovering af varmemester- og containerplads.

Klager
Ingen.

I øvrigt
Vores hjemmeside www.aab112.minisite.dk er opdateret. Det var meningen, at hjemmesiden skulle have nye og bedre fotos, men der har ikke været tid. SÅ – hvis der skulle være en eller flere, som interesserer sig for at tage gode billeder, så hører vi gerne fra jerJ. Måske vil hjemmesiden i det nye år blive udvidet med en ”beboer-til-beboer”-side, det undersøges nærmere.

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 04-12-2012.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 06-11-2012


 

Mødet afholdt: 02-10-2012
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, UG, CL
Møde nr.: 8-2012
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Som meddelt i skrivelse omdelt den 25-09-2012 er der en 3% stigning i huslejen pr. 01-01-2013. Samtidig er udgiften til TV-pakken blevet mindre, idet vi som udgangspunkt siden 01-08-2012 har grundpakken. Vi er i dialog med AAB omkring refundering af betaling for fuld pakke, idet der over huslejen naturligvis blot skulle være trukket beløbet for grundpakken.
De fleste har nok observeret, at vi alligevel kan se alle programmer. Vi har spurgt YouSee om hvorfor, og forklaringen er at arbejdet ikke er færdigmeldt fra deres montører.

Nyt inventar.
Intet.

Arbejder ifølge DV-plan
Udover renovering af varmemesterpladsen og containerpladsen har vi – som meddelt ved afd.mødet den 19-09 og referatet herfra – planlagt at skifte elledninger i alle flyttelejligheder. Med tiden skulle det så resultere i, at alle stofledninger erstattes med mere ”moderne” materiale.

Klager
Ja – igen har der været glasskår i affaldsskakt !!! Og jo – den er god nok, det er ikke fordi vi har glemt at fjerne sætningen fra referatet i sept.!!

I øvrigt
Vi vil igen gøre opmærksom på, at det ikke er tilladt at have reoler og andre møbler, sko, støvler med videre stående på trappen. Det er i strid med husordenen og vi skal bede alle respektere dette.
Afdelingsmødet den 19-09-2012 trak hele 22 beboere, og det var næsten 6 x så mange som forrige år J

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 06-11-2012.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 02-10-2012


 

Mødet afholdt: 05-09-2012
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 7-2012
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
TV-kanaler – alle har over huslejen fået opkrævet det sædvanlige gebyr til fuld pakke. Det er naturligvis en fejl, som vil blive rettet snarest muligt.
Selvom vi skulle været overgået til individuelle pakker har alle et stykke tid kunnet se samtlige kanaler. Iflg. YouSee er det blot fordi de gerne vil vise, hvad de har at tilbyde. Så når de er færdige med ”at blære sig” vil den enkelte lejer få valgt TV-pakke/ekstra kanaler.

Nyt inventar.
Intet.

Arbejder ifølge DV-plan
Ombygning af varmemester pladsen trækker ud, da det har vist sig, at det skal laves samtidig med renovering af containerpladsen, idet AAB ikke vil søge 2 gange i Landsbyggefonden. Så vi må bare væbne sig med tålmodighed.

Klager
Ja – igen har der været glasskår i affaldsskakt L L L !!!

I øvrigt
Vi har drøftet, at der vist er nogle enkelte katte uden ”statsborgerskab” her i afdelingen, og at det naturligvis skal bringes i orden. Så dette er første opråb omkring dette.

Så ser vi frem til at rigtig mange deltager i afdelingsmødet den 19-09-2012.

Næste bestyrelsesmøde bliver d. 02-10-2012.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 05-09-2012


 

Mødet afholdt: 03-07-2012
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 6-2012
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Arbejdet i forbindelse med etablering af stikledningsanlæg skrider frem efter planen, det gør renoveringsarbejdet efter branden i 35-37 også.

Nyt inventar.
Der er købt større affaldsstativer til grill-pladserne.

Arbejder ifølge DV-plan
Renovering af varmemester pladsen skrider frem efter planen.

Klager
Ingen skriftlige klager.

I øvrigt
Afdelingen skal inden udgangen af året vedtage et vedligeholdelses-reglement, hvorfor det vil blive taget med på afdelingsmødet i sept.
Reglementet består af en teksttung del, som vi ikke kan ”pille” ved – og et bilag a, som skal tilrettes den enkelte afdeling, og hvis indhold i bund grund indeholder de samme vedligeholdelseskrav til lejer som afdelingen hele tiden har haft, men som mere detaljeret beskriver lejeboligernes aktuelle standard.
Sammen med juli beboerinfo vil alle modtage bestyrelsens forslag til vedligeholdelsesreglementets bilag a. Forslaget vil blive sat til afstemning på det kommende afdelingsmøde.

Næste bestyrelsesmøde bliver – grundet ferie – d. 04-09-2012.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 04-07-2012


 

Mødet afholdt: 19-06-2012
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 5-2012
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Der er store ødelæggelser efter branden i kælderen Bredagerv. 35-37. Forsikringsselskabet har været på inspektion og renovering starter mandag d. 25.06.

Kabel-tv og stikledningsanlæg mv. Alle burde have modtaget 2 ugers varsling om at arbejdet påbegyndes i uge 27 og forventes færdigt i uge 31.
Et krav fra YouSee er, at der skal være en person til stede i lejligheden, når det nye stik monteres.

Nyt inventar.
Intet.

Arbejder ifølge DV-plan
Ingen arbejder p.t., men der har været afholdt DV-møde, hvor man har luftet muligheden for at afsætte 2 x 50.000 til nye tørrestativer og 100.000 til en gennemgang af ejendommen mhp. isolering mv. Endeligt resultat fremgå af DV-planen, som fremlægges på budgetmødet i sept.

I øvrigt
Intet.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 03-07-2012.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 19-06-2012


 

Mødet afholdt: 01-05-2012
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 4-2012
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Kabel-tv og stikledningsanlæg mv. Anlægsarbejdet forventes iflg. YouSee/Dansk Kabel TV (DKT) opstartet i slutningen af juni.
Som det vil fremgå af beboerinfo, som omdeles en af de nærmeste dage, vil de enkelte lejere modtage 6 og 2 ugers varsling.

Nyt inventar.
Intet.

Arbejder ifølge DV-plan
Projektarbejdet med indhegning af varmemesterpladsen. Samtlige tilbud er ved at være på plads, de skal så godkendes i AAB, hvorefter arbejdet vil blive påbegyndt.
Vi skal beklage, at vi i tidligere referater har blandet containerpladsen med ind her, det er et projekt, der er på tegnebordet.

Klager
Ingen klager.

I øvrigt
.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 05-06-2012.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 01-05-2012


 

Mødet afholdt: 17-04-2012
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 3-2012
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Kabel-tv og stikledningsanlæg mv. Anlægsarbejdet forventes iflg. YouSee opstartet den 01-06-2012. I nærmeste fremtid har vi et møde med YouSee – mere herom i beboerinfo i slutningen af april/begyndelsen af maj.
De, som anvender vaskerierne, vil have opdaget at tidligere varslede programændringer nu er iværksat. Det betyder lidt længere vasketid, specielt for 30 og 40 graders vaskene, men samtidig – forhåbentligt – en stor besparelse i vandudgifter.

Nyt inventar.
Intet.

Arbejder ifølge DV-plan
Projektarbejdet med Varmemesterplads er søsat. Udbedring afsstikvejen ved Bredagervej 23-27 og containerpladsen er også under udarbejdelse i samarbejde med rådgivende ingeniørfirma.

Klager
Ingen klager.

I øvrigt
Intet.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 01-05-2012.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 17-04-2012


 

Grundet ferie er ikke afholdt bestyrelsesmøde m/ref. i marts 2012.


 

Mødet afholdt: 07-02-2012
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 2-2012
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Kabel-tv og stikledningsanlæg mv. Ved det ekstraordinære afdelingsmøde den 26-01-2012 var der stort flertal for at få YouSee som fortsat leverandør af kabel-TV, nu via et stikledningsanlæg. Anlægsarbejdet forventes at løbe af stablen henover sommeren og efteråret – i år J.
Referatet omdeles en af de nærmeste dage.

KONTORET ER LUKKET TIRSDAG D. 20. MARTS 2012.

Nyt inventar.
Der er indkøbt en el-bil til gårdmændene.

Arbejder ifølge DV-plan
Projektarbejdet med Varmemester- og Containerplads er søsat. Således har EE talt med rådgivende ingeniørfirma Danakon og Byggeteknisk Afdeling, som planlægger projektet og vil indhente tilbud. Derefter skal indkomne tilbud behandles i AAB, hvorefter det egentlige arbejde kan gå i gang. Vi påregner, at det bliver færdigt dette år.

Klager
Ingen klager.

I øvrigt
– intet udover at kontoret som ovenfor anført er lukket den 20. marts.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 17-04-2012.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 07-02-2012


 

Der er ikke afholdt betyrelsesmøde m/ref. i januar 2012.


 

Mødet afholdt: 01-11-2011
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 9-2011
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Kabel-tv og evt. stikledningsanlæg mv. ­– vi forventer tilbud fra henholdsvis YouSee og ComX i denne uge eller næste uge. Dernæst vil vi bede AAB om at udfærdige et anlægsbudget. Herefter indkaldes til et informationsmøde og derefter til beboermøde med det ene punkt på dagsordenen: Nyt anlæg eller ej.

Nyt inventar.
Intet.

Arbejder ifølge DV-plan
Intet nyt.

Klager
Ingen.

I øvrigt
Vi har oprettet en ny hjemmeside – www.aab112.dk – som er ganske ny og slet ikke færdig. Så vent med evt. kritik eller måske ros – og husk at bestyrelsen er lidt ”grønne” i lige den disciplin J!! Vi modtager gerne billeder fra før og nu og også gerne historier fra ”gamle dage”.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 06-12-2011.

Næste info forventes omdelt i slutningen af november/begyndelsen af dec.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 01-11-2011


 

Mødet afholdt: 04-10-2011
Tidspunkt: 19-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 8-2011
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Kabel-tv og evt. stikledningsanlæg mv. ­– vi afventer tilbagemelding fra AAB administration mht. mulighederne for at finde/rejse den ½-1 million kroner.

Nyt inventar.
Intet.

Arbejder ifølge DV-plan
Som nævnt i referat fra budgetmødet er planlagt følgende arbejder: Indhegning af varmemesterplads i 2012. Endvidere er planlagt renovering af containerpladsen og forbedring af ventilationen i lejlighederne ved at opsætning af udsugning under tagene.

Klager
Det forlyder, at nogle er utilfredse med, at ”uautoriseret affald”, der findes i skakterne, ”hænges op”, så alle kan se den direkte årsag til at skakten lukkes. Det har imidlertid vist sig, at dette har en god effekt, bla. havde vi en lejer, som straks vedkendte sig ”udåden” og lovede, at det aldrig skulle ske igen, hvorefter skakten blev åbnet umiddelbart. Så det vil vi så vidt muligt fortsætte med.

I øvrigt
Seneste begivenhed i afdelingen var vort budgetmøde den 19. oktober med det overvældende fremmøde af 3 lejere og den samlede bestyrelse – altså 6 i alt. Det kan undre, at ikke flere er interesseret i afdelingens økonomi L.
Oktober måneds beboer-info er på vej.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 01-11-2011.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 04-10-2011


 

Mødet afholdt: 06-09-2011
Tidspunkt: 18-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 7-2011
Referat: cl

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Som de fleste nok har bemærket har vi måttet sende en ny varsling af budgetmødet ud. Vi var ikke opmærksomme på at – selvom det primært er et budgetmøde – så skal det behandles som et afdelingsmøde med hvad der tilhører, herunder indhentning af evt. forslag.
OG – så havde ”sætternissen” været på spil i sidste referat, hvor det var anført at budgetmødet blev den 19. august J – det er selvfølgelig en fejl, det finder sted som varslet (hele 2 gange) onsdag den 21. september 2011, kl. 19.00.

Nyt inventar.
Vi har jo fået en ny traktor, og der er ikke planlagt nyt inventar foreløbig J

Arbejder ifølge DV-plan
EE har været til DV-plan møde i AAB, projekt varmemesterplads bliver først iværksat næste år – mere om det ved budgetmødet.

Kabel-TV og internet
Der har været udstilling om Almene Boliger i Bella Centret og CL har været ude at se hvad det handlede om. Har der bla. talt med en repræsentant for YouSee omkring vort sløjfeanlæg og især dets begrænsninger. Eksempelvis kan vi ikke benytte YouSee’s nye tilbud, hvor man til grundpakken individuelt kan vælge tillægsprogrammer. Det vil kræve et stikledningsanlæg, noget vi tidligere har indhentet ca. pris på (500-800.000). Vi fortsætter dialogen med YouSee med henblik om der kan findes en løsning.

Klager
Ingen.

I øvrigt
Der var ikke overvældende tilslutning til fælles grill (2 voksne og3 børn) – det blev derfor aflyst. Næste festlige indslag bliver fastelavn og vi håber, at det næste år vil lykkes at samle nok børn til at arrangementet kan blive til noget.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 04-10-2011.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 06-09-2011


 

Mødet afholdt: 02-08-2011
Tidspunkt: 18-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM,
Møde nr.: 6-2011
Referat: EE

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Der er ikke så meget at berette, og den opmærksomme beboer har nok bemærket, at der ikke var noget bestyrelsesmødereferat i juli. Det skyldes simpelthen feriefravær af bestyrelsesmedlemmer.

Nyt inventar.
Den opmærksomme beboer har måske bemærket at varmemestrene igen er blevet flot kørende – de har fået ny traktor J

Arbejder ifølge DV-plan
Vi venter stadig på de sidste byggetekniske detaljer omkring ”projekt varmemesterplads”.

Kabel-TV og internet
Intet nyt p.t.

Klager
Om det er sommer der er over os, så alle er glade vides ikke, men det er dejligt at der ingen klager er pt.

I øvrigt
HUSK vores oplæg til fælles-grill. Der vil blive hængt opslag op i opgangene, opslag med små afrivningsstrimler, som I kan bruge som tilmelding, så vi har en idé om hvor meget kul og hvor stor en grill vi skal ha’ organiseret J
De små strimle bedes afleveret i brevsprækken / på kontoret.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 06-09-2011.

Kommende budget møde: Vi har valgt dato for det kommende budget møde, og det blev d. 19 august, så venligst noter det.
Rigtig mødeindkaldelse vil blive omdelt i september.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 02-08-2011


 

Bestyrelsesmøde 05-07-2011 aflyst.

 


 

Mødet afholdt: 08-06-2011
Tidspunkt: 18-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 5-2011
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Der lægges sidst hånd på referatet fra afdelings-/beboermødet den 26-05-2011 – og det vil blive omdelt snarest.

Igangværende arbejder
Intet p.t. – udover de grønne områder, som nok vil være et ”igangværende arbejde” et stykke tid ud i fremtiden. Der er planlagt indkøb af lidt større buske til udplantning i efteråret.

Arbejder ifølge DV-plan
Papirarbejdet omkring indhegning og overdækning af varmemesterpladsen samt nedsænkning af containeren til dagrenovation er fortsat i gang, således er tilbud indhentet. Nu mangler de sidste byggetekniske detaljer.

Kabel-TV og internet
Intet nyt p.t.

Klager
2 klager er gennemgået og behandlet.

I øvrigt
EE har været til møde i BPU (Byggeprojektudvalget) – og kunne der høste stor ros for, at vi her i afd. 112 har gennemført et sundhedstjek af alle lejemål. I den forbindelse takkes for rigtigt godt samarbejde og velvilje fra alle lejere.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 05-07-2011.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 08-06-2011


 

Mødet afholdt: 03-05-2011
Tidspunkt: 18-20.00
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 5-2011
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Forud for det kommende beboermøde torsdag den 26.maj vil der i henhold til vedtægterne blive udsendt indkaldelse med dagsorden, kopi af indkomne forslag, bestyrelsens beretning for 2010og regnskab for 2010.

Igangværende arbejder
Intet p.t. – udover de grønne områder, som nok vil være et ”igangværende arbejde” et stykke tid ud i fremtiden.

Arbejder ifølge DV-plan
Intet p.t., men DV-plan gennemgås med Havnegade i nærmeste fremtid. Ved fusionen med AAB fik SAB-afdelingerne rådighed over egne trækningsmidler. Disse vil i nær fremtid blive fordelt. Her i afd. 112 har vi fremsat ønske om at bruge nogle af dem til indhegning og overdækning af varmemesterpladsen og resten til udsugning på lofterne, så vores aftrækskanaler kan virke efter hensigten.

Kabel-TV og internet
De indhentede tilbud var af en sådan størrelsesorden, at en eventuel udskiftning af kabeludbyder og –net vil betyde lejeforhøjelse og dermed afstemning herom på et beboermøde. Vi har aktuelt ikke modtaget forslag herom.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 07-06-2011.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 03-05-2011


 

Mødet afholdt: 01-03-2011
Tidspunkt: 19-19.30
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 3-2011
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Som led i fusionen med AAB opnåede SAB tilsagn om selv at disponere over vores samlede opsparede midler pr.31-12-2010. Hver enkelt tidligere SAB-afdeling sender her i foråret forslag til forbedringer af boligmassen ind til AAB. Herefter bliver forslagene gennemgået af Byggeteknisk afdeling, som – efter besøg i de enkelte afdelinger – vil vurdere hvilke, der har mest behov for forbedringer. Pengene skal ”øremærkes” inden 31-12-2012.

Igangværende arbejder
Vi har modtaget de fleste sedler fra Danakon vedrørende 1-års eftersyn af kælderdøre og –vinduer samt gadedøre. Fristen for aflevering var den 06-02-2011. De noterede mangler vil blive vurderet af Danakon og relevante mangler vil blive udbedret af entreprenøren.
Selvom vi nu er trådt ind i uge 9 er tidligere meddelte sundhedstjek af alle lejligheder ikke glemt, blot lidt forsinket grundet ferie mv. De enkelte lejere vil få meddelt dato og tid.

Arbejder ifølge DV-plan
Intet nyt.

Fastelavn
Det lykkedes ikke at få nok tilmeldinger (min. 20 børn) dette år, hvorfor tøndeslagningen er aflyst. Den manglende tilslutning skyldes måske konkurrerende tøndeslagning andre steder, idet vi denne gang havde valgt Fastelavns søndag.

Kabel-TV og internet
Intet nyt.

Det årlige Medlemsmøde finder sted torsdag den 26-05-2011, kl. 19.00.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 05-04-2011.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 02-03-2011


 

Mødet afholdt: 01-02-2011
Tidspunkt: 18-19.30
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 2-2011
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Intet nyt.

Igangværende arbejder
Alle lejere opfordres til at aflevere de omdelte 1-års eftersynssedler fra Danakon – også selvom man ikke har konstateret mangler ved kælderdøre og –vinduer samt gadedøre.
Afleveres senest den 06-02-2011.
Tidligere meddelte sundhedstjek i samtlige lejligheder er fortsat planlagt at finde sted i uge 7, 8 og 9.

Arbejder ifølge DV-plan
Intet p.t., men DV-plan gennemgås med Havnegade i nærmeste fremtid.

Fastelavn
Finder sted den 06-03-2011 (ved tilmelding af mindst 20 børn). Opslag er sat op. Vi vil meget gerne have hjælpere.

Kabel-TV og internet – som tidligere meddelt er indhentet tilbud fra YouSee og ComX. Der er flere udbydere og vi undersøger stadig de forskellige muligheder.

Det årlige Medlemsmøde finder sted torsdag den 26-05-2011, kl. 19.00.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 01-03-2011.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 01-02-2011


 

Mødet afholdt: 04-01-2011
Tidspunkt: 18-19.30
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: EE, LM, CL
Møde nr.: 1-2011
Referat: CL

Dagsorden:

Meddelelser og aktuelle emner
Drøftelse af køkkener. Havnegade havde fået det indtryk, at vi udskifter alle køkkener. Det er ikke tilfældet. Det gælder flyttelejligheder og kun hvis der ved fraflytningsyn findes behov for nyt køkken. Vi har bedt Havnegade om, at de – når de sender besked til potentielle nye lejere – anfører, at der muligvis vil blive indsat nyt køkken og det i så fald vil betyde en forbedringsforhøjelse af huslejen.

Igangværende arbejder
Gade- og kælderdøre skal gennemgås endnu en gang.
EE og Per tager på sundhedstjek i samtlige lejligheder i uge 7, 8 og 9. Varsling af dette er opsat i samtlige opgange.

Arbejder ifølge DV-plan
Intet p.t., men DV-plan gennemgås med Havnegade i nærmeste fremtid.

Fastelavn
Er planlagt den 06-03-2011. Besked herom er givet i beboer-info omdelt i dec.
I tilfælde af dårligt vejr samles folk i garagen og tøndeslagning vil foregå på pladsen uden for.

Kabel-TV og internet – vi har indhentet tilbud fra YouSee på et nyt anlæg og afventer også information fra ComX. Allerede nu ved vi, at en udskiftning af anlægget vil koste ca. 500-800.000 så det er ikke ”lige om hjørnet”.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 04-02-2011.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen, AAB 112 14-01-2011

Skriv til os

+45 33 76 01 00