2024 bestyrelsesmøde, ref.

Bestyrelsesmøde – december

Mødet afholdt: 04-12-2024

Tidspunkt: 18-19

Sted: Bredagervej 29, kld.

Tilstede: Peter Lauersen (PL), Lesly Schlabs (LS), Nicklas Dahlin (ND), Merie Razmussen (MR), Bente Hicks (BH) og Christel Lundal (CL)

Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner

Anlæg af bede på de grønne områder

Bedene blev, som det ses, ikke anlagt i november. Vi har rykket Skov & Anlæg og de skulle gå i gang nu.

Affaldssortering

Batterier: Vi har nu en batteribeholder på vores 3 affaldspladser.

Elektronik:  Lægges i den nye trådkasse, som er sat op på affaldspladsen ved Bredagervej 27. Der står også en trådkasse til Tv og øvrige skærme.

Næste bestyrelsesmøde er d. 6.01.2025, fra kl. 18 – 19.

Her er I som altid velkomne med spørgsmål og andet.

 

Vi ønsker alle en rigtig god jul og et godt nytår

 

10-12-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde – november

Mødet afholdt: 04-11-2024

Tidspunkt: 18-19

Sted: Bredagervej 29, kld.

Tilstede: Peter Lauersen (PL), Lesly Schlabs (LS), Nicklas Dahlin (ND), Bente Hicks (BH) og Christel Lundal (CL)

Afbud fra: Merie Razmussen (MR)

Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner

De grønne områder

På vores afdelingsmøde blev der bevilget penge til at anlægge bede. Der kommer 1 i på hver græsplæne og 2 små foran altanerne ved Nordmarksvej nr. 23-27.

Planen er at etablere bedene i november.

Skiltning af brandveje

Der er opstået tvivl om hvorvidt skiltningen ved brandvejen er den rigtige, vi kontakter brandvæsenet for at få afklaret dette. Der har flere gange været en personbil parkeret på brandvejen til Bredagervej 23 – 27.

AABs Representantskabsmøde 

Nicklas er repræsentant for vores afdeling og deltager på mødet d. 20.11.

Vi har gennemgået dagsordenen, vi har ikke nogle emner vi gerne vil have behandlet på mødet.

Næste bestyrelsesmøde er den 02-12-2024, kl. 18-19, hvor bestyrelsen som vanligt vil kunne træffes på kontoret.

10-12-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde – oktober

Mødet afholdt: 07-10-2024 

Tidspunkt: 17-18

Sted: Bredagervej 29, kld.

Tilstede: Peter Lauersen (PL), Nicklas Dahlin (ND), Bente Hicks (BH) og Christel Lundal (CL) 

Afbud fra: Merie Razmussen (MR), Lesly Schlabs (LS)

Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner

Opgavefordeling ved dagens ekstraordinære afd.møde:  CL byder velkommen, ND foreslås som dirigent, BH tager referat.

De grønne områder – ved det ordinære afd.møde blev bevilget penge til at etablere bede med vilde, selvsående blomster. Tænker, at vi i denne uge tager et møde med anlægsgartner og funktionærer.

Næste bestyrelsesmøde er den 04-11-2024, kl. 18-19, hvor bestyrelsen som vanligt vil kunne træffes på kontoret.

07-10-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde, september

Mødet afholdt: 16-09-2024 

Tidspunkt: 18-20

Sted: Bredagervej 29, kld.

Tilstede: PL, ND, BH, CL 

Afbud fra: MRA, LSC

Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner

Referatet – godkendt og sendes til AAB mhp. elektronisk underskrift af formand og dirigent. Det vil derefter være tilgængeligt på afdelingens hjemmeside – aab112.dk. Derudover vil det blive hængt op i infoskab ved kontoret og ved begge vaskerier.

Konstituering af bestyrelse efter afdelingsmødet består bestyrelsen af Merie Razmussen, Peter Lauersen, Lesley Schlabs, Christel Lundal og Nicklas Dahlin. Suppelant Bente Hicks og Jørgen Hemmingsen. CL er valgt som formand.

Opgavefordeling – Nicklas Dahlin overtager administrationen af afdelingens hjemmeside. Der oprettes desuden en lukket Facebook gruppe for der at opnå kontakt med flere beboere.

De grønne områder – det høje græs er væk. I løbet af kommende uge holder inspektør, funktionær og formand møde for bla. at beslutte placering af de påtænkte bede.

Næste bestyrelsesmøde er den 07-10-2024, kl. 18-19, hvor bestyrelsen som vanligt vil kunne træffes på kontoret.

16-09-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde – august

Mødet afholdt den  05-08-2024, kl. 18-20 – Sted: Bredagervej 29, kld. – Til stede LSC, PL CL – Afbud fra MRA – Ref CL

Meddelelser og aktuelle emner

I dag er omdelt informationsbrev fra AAB vedr. digital indkaldelse til kommende afdelingsmøde. Det har vi ikke prøvet før, selvom det blev vedtaget på et afd.møde, vistnok i 2021 😊

På forespørgsel har AAB oplyst, at de sender en mail til den enkelte beboer vedhæftet varsling, vejledning og skabelon til brug ved evt. forslag. Så vidt vi ved, kommer der endnu en mail med den endelige indkaldelse, hvor der henvises til BeboerWeb mht vedhæftede dokumenter.

For de, som ønsker indkaldelse, vedlagte forslag mm i printet udgave vil der blive mulighed for at hente det på kontoret. Bestyrelsen vil i slutningen af august meddele hvilke dage og tidspunkter, vi kan stå til rådighed.

Varsling af afd.mødet skulle I gerne modtage senest den 14-08-2024.

Afdelingsmødet finder sted på Skottegårdsskolen torsdag den 12-09-2024, kl. 19.00. Vi håber på stort fremmøde, da bla. mini-helhedsplanen er på programmet. Vi er blevet stillet udsigt, at relevante medarbejder(e) fra AAB deltager mhp. besvarelse af spørgsmål.

Afdelingen har fået ny hjemmeside adresse: www.aab112.dk

Næste bestyrelsesmøde er den 02-09-2024, kl. 18-19, hvor bestyrelsen som vil kunne træffes på kontoret.

05-08-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde – juni

Meddelelser og aktuelle emner

Mødet afholdt: 10-06-2024, 17.19 – Sted Bredagervej 29, kld. – Til stede: LSC, PLA, CL – Afbud fra MRA – Ref. CL

Afdelingens formand har fra frasagt sig posten og bestyrelsen udgør blot 4 medlemmer. Der indkaldes ikke til ekstraordinært afd.møde, men vi håber at posten kan besættes efter det ordinære afd.møde den 12-09-2024. Der vil vi bl.a. stille forslag om ændring af forretningsordenen til afdelingsmødet, så valg af formand udgår.

 

Mini-helhedsplan – Heller ikke i maj var afd. 112 et punkt på Organisationsbestyrelsens dagsorden, hvorfor vi henvendte os til AAB. Det blev oplyst, at projektet er af et betydeligt omfang, der ikke umiddelbart, der ikke kan besluttes om i sin nuværende form. Det er derfor udsat til efteråret. Vi er blevet lovet, at AAB stiller op til afdelingsmødet den 12-09-2024 mhp. information og besvarelse af spørgsmål desangående.

I øvrigt – afdelingens hjemmeside har fået en make-over. Den er ikke tilgængelig lige nu, men hvis I synes den mangler noget, så send mail til clu.aab112@aab.dk.

Bestyrelsen holder ferie i juli.

Næste bestyrelsesmøde er den 05-08-2024, kl. 18-19, hvor bestyrelsen samtidig kan træffes på kontoret.

10-06-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde – maj

Mødet afholdt: 06-05-2024
Tidspunkt: 18-20
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: LSC, MRA, PLA, CL
Afbud fra: CPH
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner

Der har sneget sig fodtøj, reoler, potter mm ud på reposerne i nogle opgange. Dette er i strid med brandregulativ og bygningsreglement. Der sættes opslag op herom i opgangene.

Mini-helhedsplan – Vi havde håbet på, at vores ”sag” var blevet behandlet ved et møde i Organisationsbestyrelsen den 10-04-2024. Imidlertid blev det møde aflyst, men forhåbentlig bliver afd. 112 medtaget på et møde i maj.

Næste bestyrelsesmøde er den 10-06-2024, kl. 18-19, hvor bestyrelsen samtidig kan træffes på kontoret.

Allerede nu gøres opmærksom på, at bestyrelsen holder ferie i juli.

06-05-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde – april

Mødet afholdt: 08-04-2024
Tidspunkt: 18-20
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: CPH, MRA, LSC, PL, CL
Referent: CL
Meddelelser og aktuelle emner

Der er endnu ingen ændring i telefontiden til vores funktionærer (som varslet i sidste referat).

Mini-helhedsplan – det forlyder, at Organisationsbestyrelsen holder møde den 10-04-2024. Det vides ikke, om afd. 112’s anlægsbudget(ter) vil blive behandlet på dette møde. Mere om det på afdelingens hjemmeside www.aab112.minisite.dk

Næste bestyrelsesmøde bliver den 06-05-2024, kl. 18-19, hvor bestyrelsen som vanligt vil kunne træffes på kontoret.

08-04-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde – marts

Mødet afholdt: 04-03-2024
Tidspunkt: 18-20
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: CPH, LSC, MRA, PL, CL
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Det forlyder fra AAB, at man vil indskrænke telefontiden, hvor beboerne kan kontakte vores funktionærer, til 1 time dgl. – fra 9-10. Det ligger ikke helt fast endnu, da bestyrelsen har meddelt, at vi synes det for lidt. Information herom vil blive sendt fra AAB.
Bestyrelsen har udpeget 2 repræsentantskabsmedlemmer, afdelingens formand Claes Philip og beboer Nicklas Dahlin.

Mini-helhedsplan – Bestyrelsen har været til møde i AAB, da et foreløbigt anlægsbudget var udarbejdet. Udover Fase 1 og Fase 2 er projektet udvidet med en ”Must” fase, hvor bla. vinduer er placeret. Vi blev orienteret om de tanker, der lå til grund for at projektet er udvidet. Organisationsbestyrelsen har formentlig projektet i sin nuværende form med på næste møde, hvilket ligger i begyndelsen af april. Derefter bliver vi forhåbentligt klogere. Et er sikkert, før noget bliver iværksat, skal det op på et afdelingsmøde.

I øvrigt:
Hjemmesiden vil i nærmeste fremtid skifte udseende og design. Husk

Næste bestyrelsesmøde bliver den 08-04-2024 kl. 18-19, hvor bestyrelsen som vanligt vil kunne træffes på kontoret.

04-03-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde – februar

Mødet afholdt: 05-02-2024
Tidspunkt: 18-20
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: CPH, LSC, PL, CL
Afbud fra: MRA
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Det forlyder, at serviceeftersyn af varmtvandsbeholder, som skulle have medført lukning for varmt vand her den 07-02-2024, er udsat. BWT sætter ny varsling op, når ny dato er fundet.

Ista Danmark A/S er i fuld gang med at udskifte måler på radiatorerne. Så vidt vi ved, forløber det planmæssigt.

Mini-helhedsplan – Der er fortsat ingen udmelding fra AAB om hvor man er i forløbet.

I øvrigt:
Vi har udarbejdet en velkommen-hilsen, som fremover vil blive udleveret til nye lejere, som der vil kunne finde forskellige praktiske oplysninger om vaskerier, p-regler mm.
Vedlagt skrivelsen er også information om afdelingens hjemmeside.

Næste bestyrelsesmøde bliver den 04-03-2024 kl. 18-19, hvor bestyrelsen som vanligt vil kunne træffes på kontoret.

07-02-2024, Bestyrelsen


Bestyrelsesmøde – januar

Mødet afholdt: 08-01-2024
Tidspunkt: 18-20
Sted: Bredagervej 29, kld.
Tilstede: LSC, PL, CL
Afbud fra: CPH, MRA
Referent: CL

Meddelelser og aktuelle emner
Der er omdelt information fra Ista Danmark A/S om udskiftning af målere på radiatorer i uge 6. Vi vil få nærmere besked om, hvornår der skal være adgang til de enkelte lejemål.

Vi har modtaget forespørgsel om, hvorfor der skal udskiftes radiatormålere, når radiatorerne er planlagt udskiftet i forbindelse med udskiftning af vinduer. Årsagen er, at AAB overtager afdelingernes varmeregnskab, som indtil nu har været varetaget af Brunata.

Mini-helhedsplan – Der er fortsat ingen udmelding fra AAB om hvor man er i forløbet.

Næste bestyrelsesmøde er den 05-02-2024, kl. 18-19, hvor bestyrelsen som vil kunne træffes på kontoret.

08-01-2024, Bestyrelsen

Skriv til os

+45 33 76 01 00