REFERAT AF ORDINÆRT AFDELINGSMØDE TORSDAG DEN 12-09-2024, KL. 19.00, AULAEN, SKOTTEGÅRDSSKOLEN.
Ref. CL
Til stede var beboere fra i alt 21 lejemål heriblandt fra afdelingsbestyrelsen Lesly Schlabs, Peter Lauersen og Christel Lundal (CL), i alt udgørende 42 stemmer. Det skal tilføjes, at antal stemmer varierede, da en beboer kom senere (efter pkt 5) og en beboer forlod mødet efter pkt 6. Fra AAB deltog afdelingens inspektør Jakob Aarup (JAA), regnskabschef Peter Ditmar (PD) og chef for vedligehold Casper Schou (CS).
CL bød velkommen og præsenterede de fremmødte fra AAB samt Lars C. Christensen (LCC) fra AAB’s dirigentkorps. Rekvireret af bestyrelsen. Derpå overgik vi til dagsordenen.
1. Valg af dirigent. LCC modtog valg til dirigent, præsenterede sig selv og konstaterede, at varsling af og indkaldelse til afdelingsmødet var sket i henhold til vedtægterne. Herefter blev dagsordenen læst op, der var ingen indvendinger til den. Det blev oplyst, at hvis nogen forlod mødet før dets afslutning, skulle stemmeseddel afleveres.
2. Valg af stemmeudvalg – 2 beboere og LCC blev valgt.
3. Beretning for perioden siden sidste afdelingsmøde. CL henviste til den omdelte beretning og spurgte om der var spørgsmål til den. Der var et spørgsmål omkring en trækvogn, der blev vedtaget indkøbt ved afd.mødet i 2022. Skulle være indkøbt, JAA ville undersøge dette.
4. Regnskab for 2022 blev gennemgået af PD, som besvarede spørgsmål.
5. Behandling af indkomne forslag:
5 a) Udvidelse af bestyrelsen til 5 medlemmer – vedtaget (36 for, 4 undlod at stemme)
5 b) Ændring af forretningsordenen for afdelingsmødet – vedtaget enstemmigt.
5 c) Fjernelse af højt græs og anlæggelse af bede, bestyrelsen havde efter indhentning af 3 tilbud anmodet om kr. 30.000 til projektet. Vedtaget (36 for, 4 undlod at stemme).
6. Godkendelse af driftsbudget – PD gennemgik og uddybede driftsbudgettet og baggrunden for huslejestigningen på 9,62%. Stigende udgifter til renovation og personaleudgifter stod for ca. 5% af stigningen. En beboer påviste fejl og mangler i driftsbudgettet, som herefter blev nedstemt. Dirigenten informerede om konsekvenserne ved at nedstemme driftsbudgettet, hvorfor forsamlingen blev tilbudt at stemme igen, dog på præmissen, at afstemningen så skulle være enstemmig. Det var den ikke, så første afstemning stod ved magt. Der vil blive indkaldt til ekstraordinært afd.møde mhp fremlæggelse af nyt driftsbudget vil på dagsordenen.
CS informerede om minihelhedsplanen: Hvis alt skal laves, vil huslejen fordobles. Dette er naturligvis uholdbart, selvom huslejen her er lavere end andre lejeboliger i området. Der er flere komplicerede regler tilknyttet et projekt af denne størrelse. Man vil undersøge hvilke muligheder for tilskud, der kan findes, selvom størstedelen af renoveringen hører under vedligehold. Genhusning er ikke en del af planen og vil i øvrigt blive dyrt – en udgift, der kun kan betales af beboerne. Bestyrelsen vil få indflydelse på kvalitet og funktionalitet af bl.a. vinduer. Håbet er, at der i løbet af efteråret vil foreligge et forslag til afstemning på et beboermøde. Derefter skal arbejdet i EU-udbud efterfulgt af planlægning, hvilket formentlig vil tage 1 år.
7. Valg af afdelingsbestyrelsesmedlemmer og suppleanter:
Bestyrelsesmedlemmer: Christel Lundal blev genvalgt for 2 år, Nicklas Dahlin blev valgt for 2 år. Bestyrelsessuppleant: Bente Hicks blev valgt for 2 år.
8. Evt.
Plombering af affaldsskakter – JAA oplyste, at det godt kan lade sig gøre.
Udskiftning af stofledninger – dette sker i forbindelse med flyttelejligheder. Renovering af badeværelser – JAA oplyste, at det sker ved gennemtæring af rør med vandskade til følge.
Fibernet – LCC oplyste at der er 14 internetudbydere, som har forpligtet sig til at tilbyde fibernet. Det forventes, at disse kontakter beboerne med tilbud om fibernet i boligen, når TDC er færdige.
Tomme lejligheder – JAA oplyste, at det primært var boliger, kommunen disponerer over og således ikke en udgift for afdelingen.
Mødet forløb i rimelig god ro og orden 😊 og sluttede ca. kl. 21.30
I forlængelse af mødet er spørgsmålet om trækvognen undersøgt. Den er bestilt, men i restordre. /Bestyrelsen.
16-09-2024
Christel Lundal, Formand og Lars Chresten Christensen, Dirigentkorpset AAB